4 Ocak 2011

ablam

hani çevresinde bir ışıltıyla dolaşan, girdikleri ortamı neşelendiren, çevresinde her yaştan bir hayran kitlesi olan, pozitif insanlar vardır ya onlardan birini anlatacağım bu yazımda...

ben çocukken yeni yıl yaklaştığında "özel yılbaşı eğlence programı" hazırlardık. evet evet kostümler, müzikler, parodiler, sunucular herşeyiyle tam bir program... kime mi, tabi ki begüm apartmanı sakinlerine. 8 daireli apartmanımız sakinleri bir evde toplanır ve 4 çocuğun hazırladığı o amatör skeçleri, şarkıları zevkle izler, yaptığımız yılbaşı çekilişini heyecanla beklerdi... bizi çalıştıran, bu hazırlıkları ve organizasyonu düzenleyen ise yazıma konu olan kişi, yani ablamdı... o zamanlar üniversite öğrencisi olması, çevresinde arkadaşları, okunacak kitapları, çalışacak sınavları olması onu engellemezdi. bizimle birlikte olmaktan, ortaya emek mahsülü bir ürün çıkarmaktan, insanları eğlendirmekten, mutlu etmekten aldığı haz ona yeterdi. hatta bir yılbaşında noel baba kılığında, çevresinde çocuklarla tüm apartmana hediyeler götürecek kadar yaratıcı, özgüvenli, eğlenceli biriydi...
23 nisanlar bizim için gerçekten çocuk bayramıydı. çünkü mutlaka tiyatro, sinema ya da hayvanat bahçesi, lunapark alternatifleriyle o günü bayram gibi yaşamamıza çalışan bir ablamız vardı...

sadece çocukluğumun kahramanı değil, ergenliğimin de en yakın sırdaşı, arkadaşı, can yoldaşıydı. yaptığım en aykırı, kabul edilemez şeyleri onunla paylaştım. şimdi şimdi anlıyorum, dost yaklaşımının aslında koruma kalkanının bir kılıfı olduğunu... pozitif yönlendirmeleri, abla değil arkadaş tavsiyeleriyle, yörüngesinden etki alanından hiç çıkamadım. adeta bir gölgesi ve fanatik bir hayranıydım onun...

evlenmesi hayatımda bir dönüm noktası olmuştu. hele ankara dan ayrılıp farklı bir yerde yaşamaya başlaması beni daha da üzmüştü. her fırsatta her boşlukta onun yanındaydım. ben büyüdüm, içimdeki yeri de büyüdü ablamın... memur atamalarında ona en yakın yerleri tercih ederek ancak 110 km kadar yaklaşabildim yanına ve her haftasonu koşarak gittim havasını solumaya... yalnız bırakmadı beni hiç, yaşamak zor olduğunda, kafam karıştığında, nefessiz kaldığımda ruhumu iyileştirdi, ilacım oldu.

aşık oldum, evlendim, anne oldum, bir kez daha anneliğe hazırlanıyordum ki birbirimizi en çok anlayabileceğimiz şey oldu, anneliği de paylaştı benimle... aralarında sadece 1,5 ay olan çocuklarımız var şuan...
hani yaşam henüz çok yeniyken, henüz siz siz değilken, taşlarınız yerinize oturmamış, kişiliğiniz tamamlanmamışken sizde iz bırakanlar olur; geriye baktığınızda iyi ki hayatıma girmiş, iyi ki tanımışım dedirten insanlar işte onlardan biridir ablam benim, canımdır, ciğerimdir, deli fişeğimdir, bir tanemdir. annemin çok değil ama onun yaş almasını izlemek, durulmasını izlemek beni hüzünlendirir. öğretmen sıfatıyla ders verdiği öğrencilerinden biri olamamak içimde bir kıskançlık rüzgarı estirir. vardır herkesin hayatında böyle yıldızlar, vardır değil mi...

25 yorum:

  1. ne mutlu sana Nihan'ım.. işte bu sebepledir ki kardeşi olmalı bence bir çocuğun.. tabi her kardeşin iyi anlaşması da mümkün olmuyor ama biz öyle dileyelim.

    YanıtlaSil
  2. Sırf bu sebepten isterim kızımın kardeşi olmasını, çok güzel anlatmışsın...

    YanıtlaSil
  3. ne güzel iki kardeş, her kardeşlik böyle olsa keşke

    YanıtlaSil
  4. kardeşlik ne güzel şey...

    YanıtlaSil
  5. Off çok güzel...

    Benimkine benzer bir yaşam kesiti.. Ablamla olana o kadar benziyor ki.. Allah sağlıklı uzun ömürler versin de, hep can cana olalım..

    YanıtlaSil
  6. ama ben tanıyorum senin ablanı:))
    gerçekten anlattığın gibi bir yıldızı olan,şekermi şeker bir ablan var nihancım...
    senin kuzularınla olan resmi ve o maviş gözlerine bayıldığım kuzulu resimde çok tatlı:))
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  7. okurken içim coştu. ne kadar güzel bir şey olmalı böyle bir ablaya sahip olmak. Allah uzun sağlıklı güzel bir ömür versin. Çok tatlı biriymiş. Bize bir yazı yazsa keşke burada. Arada bir ondan da feyz alsak:)

    YanıtlaSil
  8. Kardes ne guzel sey. Bir omru beraber gecirin daha ilerleyen yillarda ne guzellikler yasayacaksiniz kimbilir ne guzel. Ve insanin kuzeninin olmasi da harikadir o yuzden cocuklariniz da cok sansli :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. en çok evlenirken ve çocuk sahibi olduğumda bir kızkardeşin eksikliğini hissettim.. tek kız olmak zor.. maşallah diyelim size:) harika yazmışsın.. öptüm çok ..

    YanıtlaSil
  10. Benimde benden bir yaş büyük ablam var.O da bana ablalığını çok hisssettirmiştir.Allah onları başımızdan eksik etmesin.Kardeşlik çok başka bir şey...

    YanıtlaSil
  11. Nihan'cığım ne güzel anlatmışsın...benimkiler şimdi birbirlerinin gözünü oyuyorlar ama umarım hayatta birbirleirnin en yakın dostu olurlar...Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel anlatmışsın.Keşke dedim içimden keşke biz de böyle olabilseydik.Çocukluğumuz çok güzel geçti kardeşimle ama ne olduysa o evlendikten sonra oldu koptuk:(
    Fotoğraflar harika hepsibirbirinden güzel bayıldım:)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. ne mutlu size xx resimler cok cok guzel cikmis, ne kadar guzelsiniz ikinci fotoda.

    YanıtlaSil
  14. bende hep bir ablam olsun istemiştim hala da eksikliğini duyarım içten içe.Sen yazınca bir kere daha keşke dedim içimden.Şanslıymışsın,Allah hiç ayırmasın.Uzun ömürleriniz olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  15. Gurur verici bir yazı. Ablan bu yazıyla yüceldi. Harikaydı kutlarım :)

    YanıtlaSil
  16. Her zaman bir ablam yada kızkardeşim olmasını çok istemişimdir. Şanslı buldum sizi:)

    YanıtlaSil
  17. deli anne çocuklarım adına en büyük dileğim ileride iyi anlaşmaları, çok isterim bunu ve bütün kardeşler adına dileyelim...
    elif teşekkürler... hani bir de arada 7 yaş olup büyük olunca, daha çok yol gösterici oluyor gerçekten...
    bir annenin paylaşımları :)) keşke evet böyle olsa hepsi...
    tibetin annesi kardeşlik güzel, ablası olmak da güzel, iki kızkardeş olmak daha da güzel... içimde şeytan arada dürtüyor 3. için, bir kızım daha olmasını çok isterdim :)
    müge allah senin ablana da uzuun ömürler versin, ne mutlu bize :))))
    ayşecim evet tanıyosun :))) gerçekten öyle dimi :)) o ışıltıyı gördüğüne eminim :))

    YanıtlaSil
  18. hilal cim, meslektaşın aynı zamanda :) hemen tanıştırayım ben sizi :)))
    http://hasancinartorcuk.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  19. gülçin içten dileklerin için çok teşekkür ediyorum. umarım dediğin gibi uzuun yıllar birarada oluruz. kuzen açısından bizimkiler şanslılar :))
    anne çok haklısın, aynı endişeyi kızım adına yaşıyorum. hiç kimse bir kızkardeşin yerini tutamaz...
    özi nin annesi sen de şanslılar arasındasın demek :)))
    gülçin tatlum evet bizde de göz oyma, saç çekme hatsafada umarım dediğin gibi olur :)))
    ikiz annesi evlenince arada bir kopukluk her zaman oluyor, paylaşımlar azalıyor ama bu kardeşlik bağını hiç zayıflatmıyor, özellikle zor anlarında ilk akla gelen hep onlar oluyor :)

    YanıtlaSil
  20. özlem teşekkür ediyorum :))
    yaruze teşekkürler... kendimi 6 kız çocuklu bir ailede büyüdüğüm için gerçekten çok şanslı görürüm... senin kuzular bunun eksikliğini yaşamayacaklar 3 kardeş arkadaş gibi büyüyecekler, onlar da çok şanslılar senin gibi bir anneleri var ayrıca :)))
    syrakusa senin bu yorumunla koltuklarım kabardı :)) gerçekten teşekkürler...
    iki kız iki erkek kızlara kızkardeş diliyorum ama siz de bizim gibi 1 erkek 1 kız çocuklusunuz, gerçi bu devirde cinsiyet ayrımı olmaksızın sadece kardeşi olanlar bile nispeten şanslılar diye avutalım kendimizi en iyisi :)))

    YanıtlaSil
  21. Ablamı özledim ama bennnn:(

    YanıtlaSil
  22. ablanı takip edicem artık. Allahtan başka şey dileseymişim olacakmış demek:)) ama isteklerim bitmedi, daha sık yazmalı!

    YanıtlaSil
  23. sarı pisiğim,nihan ım,yumuşacık insana huzur veren kardeşim benim...hayatım da nadirdir bu kadar gururlandığım...AĞLATTIN BENİ EŞEK:)benden 7 yaş küçük te olsan senin aklının aydınlığına hep ihtiyaç duydum duyuyorum...Az kaldı 29 ocakta ordayım...

    YanıtlaSil
  24. hilal bence de daha sık yazmalı :)))
    gülay talım, ablalar özlenmez mi yaa, en kısa zamanda görüşmenizi diliyorum...
    ablacım ne diyim ben sana :))) gel sabırsızlıkla bekliyorum....

    YanıtlaSil
  25. Evet evet ilk fotoğraf tam benim arkadaş olduğum zamanlardan :) Her zaman bambaşka bir enerjisi ve ışıltısı vardı ablanın :) Gördüğüm kadarıyla hiç değişmemiş. Öpüyorum sizi.

    YanıtlaSil

haydi söyle :)